finální plán cesty, detaily, pokyny

Zdravím všechny, děkuji vám všem za zájem o tuto akci a historii závodů do vrchu Šébr. Plán cesty je rozdělen do 4 etap viz níže. Cesta je plánovaná mimo rušné cesty, ale pozor, některe lesní cesty jsou poměrně úzké, opatrně tedy prosím. Děkuji a těším se v sobotu na viděnou! (změna programu vyhrazena).

1. ETAPA, Jiřetín p/J – Chřibská 11:00 – 11:20, vyrazíme přesně v 11:00, vyjedeme Šébr s myšlenkama na ty borce z dvacátých let a vidinou 25tis nadšených diváků kolem trati, projedeme Kytlice a v Chřibské před napojením na II/263 se krátce zatavíme pouze za účelem seřazení formace, seřadíme se za sebe do konvoje v jedné řadě u krajnice, první počká na pokyn, že dorazil chvost, hádám složený převážně 50cc mopedů zadýchaných z kopce Šébr. Při čekání v koloně nechte prosím po cca 20-30m vozidel mezery/zálivy tak 10m pro možnost předjíždění ostatních civilních vozidel. Po udělení pokynu celá skupina najednou (tedy cca v 11:30) přejede přes rušnou II/263 naproti do etapy 2 a bude se pokračovat na Krásnou Lípu.

2. ETAPA, Chřibská – Krásná Lípa, 11:30 – 12:00, bezproblémový úsek, místy úzké silnice. Kdo nosí „jégrovky“, tak si po cestě vpravo všimne vily (https://en.mapy.cz/s/bofurozuga) a místa bývalé továrny (https://en.mapy.cz/s/hagepobeje) Gustava Adolfa Jägera, který zde tento dokonale funkční oděv vymyslel a vyráběl. Při čekání na náměstí doporučuji se zahřát chůzí k vile rodiny Hielle (https://en.mapy.cz/s/komogohedo). Alfred totiž k nám do Čech jako první přivezl vůz Bugatti a spolu s Rudolfem Köglerem provozoval první garáž, servis a dealership těchto stroju v Českých zemích! Youngstery prosím, náměstí primárně uvolněte pro předválečné stroje, pauza v KL cca 30min. Prosím opět, podpořte místní osvěžovny.

3. ETAPA, Krásná Lípa – Rumburk, 12:30 – 13:00, vezmeme to klidnější cestou přes St. Křečany, v Krásné Lípě si všimneme po pravé straně místa, kde právě stála ona garáž a dealerství vozů Bugatti (https://en.mapy.cz/s/mokovedala). V Rumburku si před kruhovým objezdem u gymnázia všimneme vpravo této vily (https://en.mapy.cz/s/mevotujavo), kde také chvíli sídlil motoklub Nordböhmisher Kraftfahrerbund. Kdyby byl někdo hodně napřed, může se podívat i na autodílnu významné osobnosti klubu NKB Wenzela Krauseho zde (https://en.mapy.cz/s/govefebule), kde vyráběl závodní automobily vlastní konstrukce (první ročník závodu do vrchu Šébr se svým vozem o slušném objemu 7320ccm vyhrál) a pro klub NKB většinu silničářské techniky pro údržbu silnic, např. sněhový pluh. Klubovou techniku zde i garážoval. Pauza v Rumburku asi 30-45min dle předchozích zdržení, náměstí kolem morového sloupu opět prosím uvolnit primárně pro stroje pod rok výroby 1950.
4. ETAPA, Rumburk – Varnsdorf, 13:45 – 14:00, nejkratší a nejjednodušší úsek, cca 15min cesty. Pokusme se prosím o společný hromadný příjezd na náměstí ve Varnsdorfu kolem 14hod, tedy vyrazíme přesně v 13:45. Na náměstí stroje zaparkujeme, necháme potěšit oko návštěvníka historií, pokecáme a rozloučíme se doufám s plány na další ročník. Čas odjezdu z Varnsdorfu je na Vás, ale prosím vydržet se stroji minimálně do 15hod. Doporučuji oběd v restauraci Střelnice zde případně zde.

Jeden komentář u “finální plán cesty, detaily, pokyny

  1. Pingback:vzpomínková jízda – info – Schöberbergrennen – závody do vrchu Šébr

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.