jak vyrobit model Bugatti 32

Pro zájemce nabízím krátký popis, jak si třeba vyrobit model na příští akce Zimní Schöberbergrennen. Já jsem si zvolil Bugatti Typ 32 Tank ze dvou důvodů. Zaprvé šlo o vůz, se kterým se poprvé Šébru účastnili manželé Čeněk a Eliška Junkovi v roce 1923 (viz foto níže).Vozu pro svůj tvar přezdívali želva. S vozem ale nebyli spokojeni a brzy jej vrátili Ettoremu Bugatti. Údajně se díky svému křídlovému tvaru ve velkých rychlostech nadzvedával a byl na trati neklidný – jev, který mohu ze své měřené jízdy na sněhu potvrdit! 🙂 A za druhé jde o vůz, na který kdysi vydal časopis ABC papírový model. Ten jsem si přetisknul na A3 a pomocí čtvercové sítě převedl na papírový karton. Zde by mi pravděpodobně usnadnilo práci mít tvar překreslený v CADu a pak vytištěn na plotru. Se stavebním materiálem – papírovým kartonem – jsem měl poměrně štěstí. První den jsem somroval v Hornbachu Chuchle a odnesl si obyčejné tenší kartóny rozměru 800x1200mm co se dávají jako podložky na palety. Druhý den jsem tam šel znovu a měl více štěstí. Slitoval se nade mnou Ivan od lisu papíru (ještě jednou spasíbo!) a dal mi dva skvělé papírové boxy z velmi pevného kartonu sedící na EU paletě, kde tvoří ohrádku pro zboží. Každy box jsem slepil k sobě díky čemuž jsem získal dvě 600 x 2000mm plochy kartonu tloušťky cca 15mm. Ty tvoří boky a nosnou kostru mého modelu T32. Vrchní kapotáž jsem vytvořil podobně jen již na obyčejný tvrdší karton cca 3-6mm silný. Kola jsem vytiskl na A3 tiskárně a podlepil opět kartonem. Model je opatřen výfuky (rulička toaletního papíru), mřížkou chladiče (perlinka) a kola mají vystouplé matice opět vytištěné předem na tiskárně. Zvažoval jsem osadit i startovací kliku, ale bylo mi jasné, že by vydržela max jednu jízdu. Celý model je pak osazen na atypickou paletu, kartony na boku jsem nechal dolů delší právě pro uchycení k podvozku. Na paletu jsem přidělal staré dětské lyže z bazoše za 100Kč. Model je po dokončení určitě potřeba natřít, a to všude, i spodní plochy, karton si s vodou a sněhem nerozumí.

Více je to snad srozumitelné z této fotogalerie.

Tak za rok na Šébru, budeme se těšit na vaše výtvory!!!

Želvu č. 6 koupili Junkovi od Ettore Bugattiho po závodu GP Francie v Tours roku 1923, vůz pilotoval týmový jezdec Ernest Friederich (na fotce). Ernest pro tým získal s časem 7h00m22sec třetí místo a vklínil se mezi úspěšné anglické vozy Sunbeam, jenž braly 1,2 a 4 pozici. Závod na 35 kol dojelo z 18 vozů pouze 5. Níže spokojení noví majitelé v želvě. Číslo 6, které na 3. ročníku Šébru ještě na kapotě bylo, je na těchto fotkách již odstraněno a vůz je naopak doplněn o klakson.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *