1. Zimní Schöberbergrennen 2022

Po sto letech se po Šébru opět proháněly Bugatky!

Ahoj přátelé! V neděli 23.1.2022 se uskutečnil avízovaný první happening s názvem Zimní Schöberbergrennen. Cílem akce bylo sdružit přátelé motorismu na jedno pohodové víkendové dopoledne, vytrhnout je tak ze zimní hibernace a oslavit a propagovat bohatou historii mezinárodních motoristických závodů dvacátých let minulého století jenž dosáhly světového věhlasu – Schöberbergrennen. Podmínka účasti zimního závodu byla pouze jedna – alegorické sáně s tématikou právě meziválečného motorismu. Trať neobsahovala destrukční skokánek, jak to mají např. na podobné akci v Plavech. Nám jde totiž spíše o modelářký um a hlavně o zajeté časy. Odkazujeme přeci na prestižní motoristickou závodnickou událost!

V paddocku se kolem 9 hodiny sešly 3 závodní týmy a tedy 3 monoposty. Pavel Bulejko zhotovil model Bugatti Typ 32 Tank o objemu 2,0l, jenž jel poprvé (a naposledy) na Šébru o víkendu 29-30. září 1923, tehdy pilotovaný hrdým čerstvým majitelem Čeňkem Junkem (absolutní vítěz závodu). Junkovi měli pro vůz přezdivku želva. Tým Váška Járy sestrojil nádherný fiktivní závodní stroj s logem R na chladiči, alias eRko, jenž se pyšnilo funkčními historickými světlomety! Třetí tým Kuba a Petra Tarnoczy představil krásnou Bugatti Typ 35 snad v měřítku 1:1, kterou ani není třeba představovat, ale jen pro info – poprvé jela závod Schöberbergrennen o víkendu 4-5. července 1925, pilotována opět Čeňkem Junkem (a opět pro vítězství). Bugatti typ 35 byl nejúspěšnější model z dílny v Molsheimu.

Po kontrole vozů a tratě komisařem závodu Jirkou Suchardou a po defilé týmů s monoposty pro hladové novinářské objektivy, proběhla testovací jízda modelů na úseku cca 50m. Po testovací jízdě se jela jedna ostrá jízda dle plánu na celém úseku tratě, tedy téměř 400m. Bylo ale shledáno, že čerstvě padající sníh zpomaluje pekelné závodní stroje na úsecích s menším klesáním na téměř hlemýždí tempo. A tak bylo rozhodnuto zajet zbývající dvě jízdy jen na spodních dvou třetinách tratě, kde je hned od startu přibližně 15% klesání. Všichni závodníci dali do jízdy své maximum, sníh odletoval za modely jak štěrk za závodnímy vozy vedle na silnici ve dvacátých letech. Časy tak byly velice vyrovnané, nicméně celkové pořadí po sečtení jízd znamenalo vítěztví pro Pavla, druhé místo pro Kubu a Petru a bronz vybojoval Vašek. Akci naštívilo zhruba 20 fandících diváků. Děkujeme všem přítomným za účast a podporu!

Druhý ročník proběhne sice až příští zimu, nicméně na svých modelech závodních Walter, Bugatti, Mercedes, Austro-Daimler, Tatra, L&K, Praga, Amilcar či snad motocyklu Böhmerland a dalších již můžete pracovat! V roce 2023 tak budeme doufat v hojnou účast jak závodních týmů a jejich modelů tak i diváků!

Fotogalerie z akce je zde.

Video od Jirky Suchardy zde.

Nabízím také jednoduchý návod z mého tvoření modelu Bugatti Typ 32 Tank zde.

Mapa svahu zde: https://en.mapy.cz/s/cujokecoze, jde o pěkný široký přímý svah s konstantníma téměř 13%.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *